02 Een goede heenreis

25 januari 2023 - Siem Reap, Cambodja

23-1

Henk bracht ons al heel vroeg naar Schiphol en dat ging prima, weinig verkeer op de weg.      “ Mag ik 2 fietsdozen van u “ vraag ik aan het mannetje achter de bagagebalie in de kelder van Schiphol. Dat is dan €60,00 euro.. jaja ook die stukken karton worden duurder, maar je kunt niet zonder. Dus we gaan inpakken. Gelukkig al vaker gedaan en met ruim een half uur zaten de beide fietsen keurig verpakt in de dozen.

7528C3E5-9BB5-4C8E-BAC8-8A4F116FD815

De grote dozen afgeven en boarding passen ophalen bij desk van Singapore airways ging ook al lekker vlot. En waar we thuis al bang voor waren gebeurde totaal …niet .  Binnen 10 minuten ( echt waar) waren we door de security en paspoortcontrole. Dus lange tijd voor koffie en krant lezen. Een relaxt en goed begin.

11200 km is het vliegen naar Singapore en dat gaat non stop in 12,5 uur. Dat is dus een lange zit.  Gelukkig had ook Ton veel beenruimte. Filmpjes kijken, wat lezen en wat slapen en zo kom je de tijd wel door. Maar het was koud in het vliegtuig en die bijgeleverde deken was best fijn. Aangekomen op Singapore AirPort hadden we een tussenstop van 8 uur. ( geen andere mogelijkheid) voor dat we onze 2e vlucht naar Cambodja ( Siem Reap) konden beginnen. Je gaat in die tijd wat rondlopen en verbaasd je er over dat in alle airports tegels liggen maar hier in Singapore is alles vloerbedekking. En niet een paar m2 nee… Tienduizenden m2 vaste vloerbedekking met prachtige patronen. Je zal hier maar bij de afdeling stofzuigen werken……  Eindelijk in vertrekhal 2 kunnen we boarden voor de vlucht van 2 uurtjes naar Siem Reap.  Het vliegtuig zat goed vol en de lunch aan boord was nog niet op of de landing werd al weer ingezet. Eindelijk we zijn er. Vanaf een ouderwetse vliegtuigtrap stappen we de warmte van Azië in. 27graden en een briesje …Heerlijk voelt dat aan.

7CB8F398-753D-431F-9871-3EE0FCE9C288

We wandelen naar een prachtige ontvangsthal en verbazen ons over de prachtige bloeiende bloemen .  Binnenin het rustig en heerlijk koel. Dan in de rij voor het laten zien van paspoort en visa. En weer de Aziatische briefjes voor onbeduidende zaken. Maar wel netjes invullen en wachten op een stempeltje en weer door naar de volgende … Maar nu wordt het spannend. Zijn die fietsdozen wel meegekomen? Francis ziet buiten een tractortje rijden met een paar dichte bagagekarren . Komt goed zegt ze…  En zoals meestal heeft ze weer gelijk.  Een Luik gaat open en daar rollen de beide dozen over de band.  Op naar de uitgang. ( wel nog zo,n gestempeld briefje afgeven die ergens in een grote pot wordt gestopt .!?)  en daar staat een aardige chauffeur met de naam “Roelof” op een bordje. Dat zal hm wel zijn. Jazeker “ welkom in Cambodia “ zegt ie.  Aardige man die van alles verteld over de stad en dat hij ook fietsreizen begeleid. Het wordt en een vlot ritje naar het hotel.  Wat een prachtige groene stad , Brede  straten en geen hoogbouw, geen getoeter en vooral erg schoon.  Kamer 103 in het La Niche Angkor Boutique hotel is voor ons.  Mooie tuin met zwembad en daaromheen de kamers.

ACB78186-D280-4A63-B7D4-5BA67D155F59
We gaan even zwemmen en een Ankor biertje drinken. Dit is vakantie! Later in de avond eten we wat in het restaurant naast het zwembad en lopen nog even een stukje de stad in. Veel mensen op straat en een gezellige sfeer.

6184AB95-2E51-4AA5-8D79-F70A0769C75A  C416FA88-CDD2-48FA-89A6-DA78A9F56DEF39D5235D-7553-45DC-9E54-B26B114DE037 Tik op de foto’s om te vergroten.20B7FFE8-7BA3-41B3-B4EF-23BC939D0A37

We lopen langs eettentjes en komen op een night-market. Van allerlei Souveniertjes en huishoudelijke spullen zijn er in grote getale te koop.
langs een mooie gracht met dito bruggetje lopen we terug. We zijn doodmoe van de lange reis en willen slapen.  Tot de volgende……

1. Dick Hartink:
    25 januari 2023
    Fijn dat jullie zo'n goede reis hebben gehad. Hiervan maar even lekker bijkomen en dan kan een nieuw heerlijk fiets
    avontuur gaan beginnen!! Veel plezier!!
  2. Mark Disselhorst:
    25 januari 2023
    Mooi man! Die vloerbedekking op het vliegveld was er ook in Delhi. Je zal inderdaad de stofzuiger.
  3. Jeanne:
    25 januari 2023
    Het avontuur is weer begonnen!! Veel plezier!
  4. Hans:
    25 januari 2023
    Een prettige en fijne vlucht is altijd een lekker begin van de vakantie. Ik hoop wel dat je die dure dozen achter slot en grendel hebt gezet. De foto's geven me al meteen een mooie deja vu. Nu lekker genieten van het land, het weer, het eten, de mensen en het fietsen. Veel plezier!
  5. Bennink Ab:
    25 januari 2023
    Geweldig wat een belevenissen. Ton je hebt je carrière misgelopen je had schrijver moeten worden. Heel knap en leuk. Veel genoegen gewenst