Deel 2. 1 febr

1 februari 2019 - Negombo, Sri Lanka

30 jan.

Een Airbus 380, wat is dat een enorm vliegtuig!

Dank zij buurman Dick die ons in Deventer heeft afgezet en een snelle rechtstreeks trein waren we bijtijds op Schiphol om in de bagagekelder onder de vertrekhal onze  fietsen in een “ Schiphol fietsdoos” te verpakken. Binnen een uurtje hadden we de beide fietsen goed beschermd en degelijk verpakt.  Op naar de Gate! Om 14.30 uur vlogen we met  Emirates  van Schiphol naar Dubai. Het grote vliegtuig was maar zeer matig bezet en met een tussenstop van ruim 2 uurtjes vlogen we opnieuw met Emirates naar Colombo op Sri Lanka. Prima reis en na de nodig douane formaliteiten op zoek naar onze fietsdozen.  Jahoor, bij de bagageband stond een mannetje aan een van de dozen te sjorren. De doos bleef steken op de bagageband bovenop tassen en koffers. Bleek dat er een as van het voorwiel door de doos gedrukt was en deze bleef haken achter een aantal tassen. Ton is het mannetje maar snel gaan helpen om verdere schade te voorkomen. Bij de uitgang van Colombo AirPort werden we keurig opgewacht door een schauffeur met busje van het hotel. De grote dozen en overige bagage pasten er prima in. De warmte valt wel als een natte deken  in je nek, maar dat is even wennen.

Op naar villa Arralya, gelegen in een klein zijstraatje van de kustweg in Negombo. Het complex bestaat uit een  receptie en restaurant bij het zwembad . In de prachtige tuin met bloeiende arralya bomen staat  een rij gebouwen met onder en boven appartementen.  We kregen een prachtige kamer met buitenterras,  van alle gemakken voorzien en vooral ( bij deze temperaturen) een airco en een fan.  Wat bijslapen, fietsen uitpakken en gereed maken, zwemmen ,lekker buiten eten en zo,n eerste dag is zo om.

6F224DEE-AE45-4146-AD41-5665C09AD0AA

Er zwom trouwens nog bijzondere badgast is het zwembad rond. Blijkt er al jaren te “ wonen” en wordt gevoerd met gemalen vis uit het restaurant.

50480D47-F224-4C55-B9E3-59B4220BA2D5BD42C46A-C5B2-4285-B040-6A9696FB2F62

Ons “ vervoer” voor de komende weken:

Francis rijd op een witte “Jan Janssen Rohnin “ met Rohlhoff achternaaf en hydraulische velgremmen. Een mutifunctioneel stuur vind ze prettig en kun je op meerdere posities vastpakken.

Ton rijd op een nieuwe zwarte  “Rose  Pro Activa 4 “ met een Pinion 12  www.pinion.de versnellingsbak verwerkt in de trapas, tevens is de fiets voorzien van een belt- aandrijving en schijfremmen.    ( na afloop van onze fietsreis zal ik melden of die bevallen is)

9C8E964C-8B3B-417A-BB07-F16C23CDBF2D

1 februari :   na het ontbijt maar eens een rondje door Negombo gemaakt. Nederlanders zijn hier vroeger al geweest en hebben het Dutch Canal gegraven. Nu vooral een route voor kleine vissersbootjes om de vangst de stad in te brengen.

F98B2BB2-D277-4312-B0F2-06FA9B06E25F

Verder wat boodschapjes en spulletjes voor onderweg en vooral veel drinken. Een eettentje voor vanavond bij een prachtige zonsondergang hebben we ook al gespot.

896917F4-2192-4868-9542-ED2CFD04C117EA514E19-DF9A-47B0-8937-73810D453D8888B647A7-8234-478D-8FC0-69099A42A178

1. Bennink Ab:
    1 februari 2019
    hardstikke leuk om dat van afstand mee te maken
  2. Willeke:
    1 februari 2019
    Wat een leuk verhaal zeg. Mooie manier om zo met jullie op reis mee te gaan !
  3. Fabienne:
    2 februari 2019
    De huisschildpad is er dus nog steeds. Hij lust trouwens ook graag bananen. Mooie plaatjes van het strand, we hebben daar ook heerlijk gegeten. Heel veel fietsplezier de komende weken op jullie nieuwe fietsen!
  4. Hans:
    2 februari 2019
    Leuk om te lezen en te zien. Herinneringen komen zo weer terug. Zo te zien slapen jullie in de eerste kamer. Mooie kamer, maar ik ben daar wel door het bed gezakt. Dus kijk uit ;-). Heerlijk eten ook in de restaurantjes met terras op het strand. Veel plezier.
  5. Jeannette:
    3 februari 2019
    Is waarschijnlijk de Dutch Room. Wij hebben daar ook geslapen. Wensen jellie een hele fijne fietsvakantie.
  6. Jeannette:
    3 februari 2019
    Dit is waarschijnlijk de Dutch Room want wij hebben ook in die kamer geslapen. Wij wensen jullie een hele mooie fietsvakantie.
  7. John S:
    3 februari 2019
    Mooi verhaal leuk om te lezen ik ben benieuwd naar het vervolg veel plezier