01 Rondreis Afrika

19 maart 2024 - Zutphen, Nederland

Zutphen 19-3-2024

Eigenlijk hadden we de afgelopen maanden een lange fietsreis door Thailand willen maken. Echter, door het ongeluk en de gebroken knieschijf van Francis in oktober 2023 gingen deze plannen niet door. Annuleren en in de ijskast voor later…..

Gezien de revalidatie van haar, hebben we in januari besloten om een andere reis ( binnen de mogelijkheden) die nog op onze bucketlist staan te gaan plannen.

Wat is het geworden:?

Bij de reisorganisatie “ Koningaap “ hebben we een georganiseerde reis ( groepsreis) geboekt die ons door 4 prachtige landen van het zuiden van Afrika zal brengen. We reizen met een groep ( 12 deelnemers) in een “overland” truck. Onze reis begint in Kaapstad in Zuid-Afrika met de beroemde Tafelberg en gaat dan na een paar dagen noordwaarts langs de kust en de Fish-river canyon naar de dieprode woestijnen en zandduinen van Namibië en het Etosha National park. Over de bergpassen in het noorden door naar Botswana met ook weer prachtige natuurparken en de beroemde Okavango-delta . Daarna door naar Zimbabwe met o.a. de machtige Victoria-watervallen. Uiteindelijk komen we na 3,5 week weer aan in Johannnesburg. Daar eindigt onze road-trip en vliegen we weer terug naar NL.

Overnachten doen we in resorts, lodges en/ of kleine hotels, allemaal prachtig gelegen ergens in de natuur of aan de rivier. Onderweg hebben we diverse excursies door de nationale parken, varen we door de Okavango delta en hebben we o.a een game drive in het Chobe- national park in de avondschemering ( wanneer alle dieren naar hun drinkplaatsen komen )
Op 28 maart vliegen we vanaf Schiphol met een tussenstop in Istanboel naar Kaapstad, waar we op 29-3 om 11.00 uur landen. Dus deze keer geen fietsen in dozen pakken en zelfs geen jetlag 😜  ( maar 1 uur tijdsverschil) . Het zal wel even wennen zijn dat ( bijna) alles voor ons geregeld wordt, want het liefst trekken we dagelijks ons eigen plan, maar gezien de fysieke mogelijkheden is dit ook heel erg leuk en relaxt 😌
Hoe goed de wifi onderweg en in de lodges is kan ik niet vertellen, maar zoveel als  mogelijk is zal ik een vervolg geven aan dit verhaal

Voor nu, nog een goede week te gaan en zorgen dat we alles ingepakt krijgen in één grote tas per persoon. Als hobby-fotograaf kijk ik erg uit naar deze reis en hoop met prachtige opnames thuis te komen. De camera’s en lenzen zitten al in de rugzak.

Een volgend bericht komt vanuit Kaapstad.

en zoals als altijd:    TOT EEN VOLGENDE !

Ton en Francis..

KaartjeKA2023-ZZK-BZYIMG_6889

1. Gerda:
    19 maart 2024
    Wat zullen jullie prachtige landschappen kunnen bewonderen en bijzondere culturen. Maak maar mooie foto’s. Ik volg jullie graag.
  2. Mark Disselhorst:
    Veel plezier Ton en Francis
  3. John S:
    19 maart 2024
    Heel veel plezier, in Afrika ton & Francis.
    Met veel mooie foto's en verhalen.
  4. Hans:
    19 maart 2024
    Mooi avontuur. Totaal iets anders dan de fietsreizen. Heel veel plezier en geniet er van. We kijken uit naar de foto’s en de verhalen.
  5. Diny en Martin:
    22 maart 2024
    We gaan jullie volgen, veel plezier

Jouw reactie