Deel 1 - Sri Lanka rondreis per fiets.

24 januari 2019

Bericht vanuit Zutphen:

Woensdag 30 januari 2019 is het zover! We gaan weer beginnen aan een groot fietsavontuur. Nadat we in voorgaande jaren reeds fietstochten gemaakt hebben in Zuid-China, Kirgizie, Corsica en op het Indonesische eiland Zuid-Sulawesi hebben we nu een rondreis gepland over het prachtige eiland Sri Lanka. (gelegen voor de zuid-Oostkust  van India)

Vanaf Schiphol vertrekken we met een tussenstop in Dubai naar de hoofdstad ( en enigste internationale vliegveld)  Colombo.  De trekkingfietsen gaan mee vanuit Nederland en die gaan we ( als het allemaal goed verloopt) op Schiphol in een speciale fietsdoos stoppen en als luchtvracht meenemen. ( De fietsen op Sri Lanka huren is geen optie, een gammele mountainbike misschien, maar de maat die Ton nodig heeft hebben ze zeker niet)

Wat gaan we doen:

bij AWOL.nl  ( asian way of Live) hebben we een retourvlucht, enkele hotelovernachtingen bijaankomst en vertrek en een routeboek geboekt. Dit routeboek beschrijft bijgaande rondreis ( foto) van dag tot dag verdeeld over 19 etappe,s met een totaal van ongeveer 1300 km. De route gaat met de klok mee vanaf de westkust naar het noord oosten . Dan zuidwaarts en slingerend door het berggebied met de mooie theeplantages. ( tot 2100 m hoogte) . Halverwege onze reis gaat het dan naar het zuidelijkste puntje van Sri Lanka en via de zuid west zijde weer naar het noorden richting Colombo. Onderweg verblijven we in pensions, Guesthouses, hotels of een leuk boomhuis. Alles nog ter plekke te boeken en te regelen. We zijn dus vrij om een leuke keuze te maken.

De temperatuur is in februari/ maart tussen de 25 en 31 graden en de minste neerslag van het jaar.

Totaal  blijven we 38 dagen op het eiland, we hebben dan ook genoeg tijd en extra dagen om de nationale parken, mooie stranden en oude steden te bekijken, tevens willen we in het bergachtige midden van het eiland enkele mooie bergwandelingen gaan maken naar uitzichtpunten of een bekende bergtop. Een boottocht om walvissen en of dolfijnen te spotten staat ook op de bukketlist.

Maar vooral zullen we geregeld een rustdag met een biertje aan het strand of op een leuk terras nemen.

We zien er naar uit en een volgende bericht van ons komt dan ook uit Sri Lanka.

Vindt je het leuk om onze avonturen te volgen..?  Vul je e-mailadres dan in op de blauwe button en Klik dan op “ aanmelden” om automatisch een e-mail te ontvangen als er weer een nieuw avontuur door ons gepost is.

Een reactie van jullie kant is ook altijd leuk om terug te lezen.

graag tot een volgende keer

T en F

4B41274F-B8E5-4CF6-988D-5C16170F6571

1. Bert Roelofs:
    26 januari 2019
    Hoi Ton en Francis.
    Succes en heel veel plezier. Geniet er van.
  2. Rineke:
    26 januari 2019
    Hoi Ton en Francis, heel veel plezier en genieten op deze prachtige reis...

Groetjes Rineke en Rob
  3. Bennink Ab:
    27 januari 2019
    Hi Francis en Ton, heel goeie reis gewenst en zorg goed voor elkaar. Philippina en Ab