01 Per trekkingfiets door Andalusië 2022

20 maart 2022 - Zutphen, Nederland

Beste lezers we hebben nieuws.   Nadat we in januari 2020, nog net voor Corona, onze laatste grote buitenlandse fietstocht op 6 eilanden van de Filipijnen hebben volbracht was het wachten op betere tijden. Ruim 2 jaar zijn we Corona-vrij gebleven tot vorige week….. helaas waren we toch allebei nog de pineut en testen positief. Het bleef bij wat milde klachten.
Gelukkig zijn we dan net op tijd hersteld voor vertrek, want binnenkort gaan we weer een lange fietsreis maken 🚴🏽‍♂️🚴🏽‍♀️  Dit keer blijven we ( nog) wel in Europa, omdat het verre buitenland nog niet helemaal Corona-veilig is.

Waar gaan we dan heen?…..   We gaan een rondreis maken van ong. 1000 km door Andalusië in het zuiden van Spanje. We vliegen op maandag 28 maart vanaf Schiphol met Transavia naar Sevilla AirPort. Onze trekkingfietsen gaan in zo,n handige fietsdoos mee. Deze kun je op Schiphol aanschaffen en voldoen dan direct aan de voorgeschreven maten voor bagagevervoer in vliegtuigen. Grotendeels gaan we de uitgezette fietsroute van “ http://www.Cyclingeurope.nl “ van uitgeverij Benjaminse volgen. Via mooie verkeersarme binnenwegen en fietspaden fietsen we door natuurgebieden en over hoogvlaktes, maar ook zullen we meerdere keren een dag extra verblijven in prachtige oude Spaanse steden zoals Cordoba, Jaén, Granada, Ronda en Jerez de la Fontera. We  fietsen door de uitlopers van de Siërra Nevada met plaatsen als Carzola en Guadix en zullen nog wel eens een dag stoppen voor een mooie wandeltocht of een dagje “niets” en in de zon op een terras doorbrengen. Uiteindelijk zullen we weer eindigen in Sevilla.
Op onderstaande landkaart zie je in grote lijnen onze geplande tocht.

We verblijven wisselend in leuke kleinschalige hotels, huren soms een airbnb of slapen in een hostel. Voor de eerste dagen hebben we al wat gereserveerd, de rest doen we tijdens onze reis. Na 4 weken reizen en bergje op- en af trappen, hopen we op 25 april weer in het zelfde hotel aan te komen als waar we begonnen zijn. Als ze dan de fietsdozen nog niet bij het oud papier gezet hebben dan gaan de fietsen daar weer in en vliegen we op 27 april weer terug naar Nederland.
De maand april is in Andalusië al zeer aangenaam met een gemiddelde temperatuur van 21-25 graden. Ideaal fietsweer en alles staat dan in bloei.
Geregeld zullen we een bericht van onze avonturen via deze website posten. Vindt je het leuk om onze avonturen te volgen..?  Vul je e-mailadres dan in op de blauwe button en Klik dan op “ aanmelden” om automatisch een e-mail te ontvangen als er weer een nieuw avontuur door ons gepost is.

Een reactie van jullie kant is ook altijd leuk om terug te lezen.

tot een volgend bericht uit het zonnige zuiden!  We hebben er zin in!

A0215236-4614-4DCE-BBAE-0B8D7D3154F4Tik op de foto om te vergroten.F12EF85D-FB5A-4A9F-BE4F-11429AC0B0FA

Ton en Francis

1. Hans:
    20 maart 2022
    Heel veel plezier en geniet van het mooie Andalusië. Het weer zal heerlijk zijn. ☀️
  2. Fabienne:
    20 maart 2022
    Wat een heerlijk vooruitzicht! Wij hebben prachtige herinneringen aan Andalusië. Een heerlijke streek met prachtige steden en een leuke sfeer. De natuur zal ook mooi zijn zo in het voorjaar. Toen wij er waren in oktober 2019 was het er wat dor en droog. Heel veel plezier!
  3. Bennink Ab:
    20 maart 2022
    Alvast een heel fijne vakantie gewenst. Veel genoegen
  4. Henk Sieben:
    20 maart 2022
    Een hele fijne tocht gewenst en ik ben benieuwd naar jullie belevenissen!
  5. Danuta:
    22 maart 2022
    Wat leuk. Heel veel plezier. Ik kijk uit naar jullie avonturen.
  6. Gerda:
    23 maart 2022
    Ik zal denk ik heel veel herkennen!! Heerlijk vooruitzicht . Geniet er met volle teugen van maar : Hals und beinbruch.
  7. Diny:
    27 maart 2022